Vild med Golf - debatforum og meget mere Deltag i vores debatforum Gå til forsiden
  NYT: Baneanmeldelser og brugerbilleder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind  

Golfbaner
- Ratings & anmeldelser

Golf debat
- altid en der svarer
  Køb & Salg
- find dit golfudstyr

Golfshops
- find de bedste

Videoklip
- Golf på nettet

Artikler
- fra VMG

Om os..
- hvem er vi?

FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender

Golf Baner i NordIrland

Besvar Besvar
Forfatter
TKDK Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 11 Jun 2010
Land: DK
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TKDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Golf Baner i NordIrland
    Sendt: 30 Jun 2010 kl. 19:31

For dem der godt kan lide links golf, så kan jeg varmt anbefale en tur til Nordirland. Nu har de jo også fået en US open vinder ;0)....

Greenfee er meget varierende de (min subjektive mening) bedste baner, der ligger greenfee fra 500 kroner til 1200 kroner. Men der er et lille fif man kan bruge, kan man finde et venligt medlem og dem er der mange af. Ved spil med medlem så er greenfee nede på 80 til 160 kroner. Det er ofte blot nok at møde op i baren i klubben så få man sig hurtigt nogle "nye venner". 

De bedste baner jeg nåede at spille er, 

http://www.royalportrushgolfclub.com/ Graeme McDowell  hjemmebane.

Her er et par billeder fra Royal County Down

Teestedet

Må jo lige rive efter 2. slag

Resultat Wink  Vildt lo2 kan man jo være

Indkørsel klub hus

1. tee

klubhus fra 1. tee

view fra 1. tee green

Kan i øvrigt lige nævne at ovennævnte bane er votet blandt de 10 bedste baner i Storbritanien af almindelige golfere. 

Port Stewart
The strand 1. tee

1-tee med zoom

Klitterne er store i år Wink

The River course

Redigeret af TKDK - 02 Jul 2010 kl. 10:41
Til top
Sponsorlinks

Til top
DrHook Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 29 Mar 2009
Beskeder: 282
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér DrHook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2010 kl. 08:16
Ser super godt ud, og med de billige billetter fra eksempelvis Ryan air kunne en herre tur være en oplagt mulighed.
Det lyder jo som om det nærmest er en god forretning at gå på bar også... Det er ikke så tit at jeg kan bruge den undskyldning derhjemme.. Wink
Nies
Til top
DrHook Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 29 Mar 2009
Beskeder: 282
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér DrHook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2010 kl. 08:17
og ja tak til flere billeder Tongue
Til top
TKDK Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TKDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2010 kl. 09:24
Ja men også halv farligt Big smile, jeg er ryger og derfor selvfølgelig henvist til udendørs faciliteter når denne trang kommer over mig. Vi spillede en lokal bane ved Belfast og gik udenfor, en venlig "indfødt" siger til mig det er ok at ryge i members bar (nogle steder har de en "public" bar for alle og så en members bar for mænd - LOL findes stadig på de kanter) siger til de andre jeg smutter ovenpå og får en smøg, ca. en time efter kommer jeg ned lykkelig beruset med 3 golfaftaler på forskellige baner i området Denmark VS Northern Ireland er et hit. 

Kan suppler med at hvis man er til whisky så kan man også besøge lokale destillerier Clap

Redigeret af TKDK - 02 Jul 2010 kl. 09:30
Til top
John Kreiner Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 15 Aug 2010
Land: Danmark
Beskeder: 13
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér John Kreiner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 09:49
Har spillet mange forskellige baner i ind- og udland gennem årene. Royal County Down står stadig for mig som en af de - om ikke DEN - ypperste bane(r), jeg har spillet.

vh
john k-

Til top
TKDK Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TKDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2010 kl. 15:22
Hej John,

Jeg er enig, Eneste minus for mig var som det også fremgår af specielt hul 1, var at banen er efterhånden ikke lang nok så de var igang med at forlænge nogle af hullerne - selv om jeg nu nok syntes at deres typiske 400 yards huller var lange nok til mig. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér John Kreiner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 08:02
Hej TKDK...

Jeg må jo nok indrømme, at det er ved at være en halv snes år siden, jeg har spillet Royal County Down, så jeg husker ikke banen så detaljeret.

Men det er da meget godt, at det supergode indtryk stadig har overlevet, selv om jeg faktisk har spillet en del overordentligt interessante baner siden.

Nu er jeg generelt meget begejstret for linksbaner, men synes egentlig kun sjældent (Carnoustie Championship, undtaget) at det er længden, der er så afgørende for min oplevelse. Det er i hvert fald min erfaring, at på linksbaner er der større risiko for at komme ud i "noget snavs" hvis man er longhitter.

Men det er måske netop det, man vil fremkalde ved at forlænge 1. hul på Royal County Down. Man har jo også for ganske nylig forlænget 17. hul på Old Course i St. Andrews.

Men jeg tog gerne en tur tilbage til Newcastte, Nordirland, igen. Jeg har været i Irland adskillige gange siden, men faktisk ikke i Nordirland, og de seneste år har det mest været Skotland, der har rykket i mig.

vh
john k-

Til top
TKDK Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TKDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 09:53
Hej John

Jeg har desværre ikke prøvet andre links baner end de nordirske i syd (Irland) har jeg kun prøvet inland courses. 
Jeg ville ikke være i stand til at vælge hvilken disse der var/er den bedste, det som jeg finder fascinerende er du skal "tænke" golf, bedste eksempel jeg kan give er, jeg inviterede en god ven (hcp 6) op for at spille sammen med mig og han havde på det tidspunkt kun spillet baner i DK.

Hans 1. kommentar "jeg er mentalt træt"  kunne ikke huske han havde haft et ordinært lie på hele runden, bolden var enten over/under fødderne -  skulle han holde bolden under klithøjde eller kunne han slå et normalt slag til green. 

Med hensyn til det med længden så flyttede man blot backtee på flere af hullerne p.g.a. man ønskede igen at komme på tour kortet. Da der var en del huller som gjorde at longhitterne havde for nemt spil.

Hvis du alligevel beslutter dig for at tage til newcastle, så skulle du overveje at tage op på nordkysten og tage portrush, portstewart(the Strand)  og slutte af i CastleRock. Personligt kan jeg bedst lide Portstewart, nok fordi du starter på hul 1 med udsigt udover Atlanterhavet og slutter af på hul 19 med udsigt ud over stranden og Atlanterhavet. Socialt syntes jeg at Castlerock var det bedste sted, mange ældre imødekommende herrer. 
vh
Niels
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér John Kreiner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 10:24
Da jeg er blevet pensioneret og kun laver lidt freelance-skriverier om golf, har det betydet, at min rejseaktivitet er skruet en del ned, så udsigten til et snarligt besøg i Newcastle, Nordirland, er ikke umiddelbart nært forestående. (Jeg skulle jo gerne have min årlige tur til Skotland, ogsåApprove)

Hvis du jævnligt kommer på den grønne ø, så kan jeg anbefale en del linksbaner også nede i Irland. Den bedste - og nok sværeste - jeg har spillet dernede, er The European Club i Brittas Bay en lille times kørsel syd for Dublin. Den er altid svær, men med en smule blæst er den forbudt for børn. Og begynder vi at tale om rough og bunkers, så er det virkelig alvor...

Det er i øvrigt på den bane, jeg har mødt den største enkelt green nogensinde, 127 yards fra forkant til bagkant...

Jeg kan levende sætte mig ind i din vens tankegang, for på en linksbane er det ikke ofte, at et slag er magen til det forrige. "Standardslag" findes ikke på linksbaner.

Nu er jeg ikke helt klar over, hvor i landet, du gebærder dig, men hvis du vil have en fornemmelse af linksgolf herhjemme (og ikke vil til Fanø), så kan jeg varmt anbefale Gyldensteen ved Bogense. Der møder man mange udfordringer, som man ellers kun mødet på linksbaner.

Men ellers er vejret - her i Præstø i hvert fald - lige til golf, så bare ærgerligt, at jeg ikke kan nå det idag...Unhappy

vh
john k-

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down