Da jeg er blevet pensioneret og kun laver lidt freelance-skriverier om golf, har det betydet, at min rejseaktivitet er skruet en del ned, så udsigten til et snarligt besøg i Newcastle, Nordirland, er ikke umiddelbart nært forestående. (Jeg skulle jo gerne have min årlige tur til Skotland, også

)
Hvis du jævnligt kommer på den grønne ø, så kan jeg anbefale en del linksbaner også nede i Irland. Den bedste - og nok sværeste - jeg har spillet dernede, er The European Club i Brittas Bay en lille times kørsel syd for Dublin. Den er altid svær, men med en smule blæst er den forbudt for børn. Og begynder vi at tale om rough og bunkers, så er det virkelig alvor...
Det er i øvrigt på den bane, jeg har mødt den største enkelt green nogensinde, 127 yards fra forkant til bagkant...
Jeg kan levende sætte mig ind i din vens tankegang, for på en linksbane er det ikke ofte, at et slag er magen til det forrige. "Standardslag" findes ikke på linksbaner.
Nu er jeg ikke helt klar over, hvor i landet, du gebærder dig, men hvis du vil have en fornemmelse af linksgolf herhjemme (og ikke vil til Fanø), så kan jeg varmt anbefale Gyldensteen ved Bogense. Der møder man mange udfordringer, som man ellers kun mødet på linksbaner.
Men ellers er vejret - her i Præstø i hvert fald - lige til golf, så bare ærgerligt, at jeg ikke kan nå det idag...

vh
john k-