Vild med Golf - debatforum og meget mere Deltag i vores debatforum Gå til forsiden
  NYT: Baneanmeldelser og brugerbilleder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind  

Golfbaner
- Ratings & anmeldelser

Golf debat
- altid en der svarer
  Køb & Salg
- find dit golfudstyr

Golfshops
- find de bedste

Videoklip
- Golf på nettet

Artikler
- fra VMG

Om os..
- hvem er vi?

FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender

Gift på golfbanerne

Besvar Besvar
Forfatter
claust Se Drop Down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 22 Okt 2008
Land: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 832
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér claust Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gift på golfbanerne
    Sendt: 24 Jan 2010 kl. 17:10
Så lige på teksttv at miljøministeren er efter golfbanerne for at bruge for meget sprøjtegift, og ikke have nået de mål om 75% reduktion i brugen af gift som det var aftalt tidligere.

Og at de nu får en løftet pegefinger inden man næste år begynder at dele bøder ud.

Hvad mener I om det?

Kan ikke forestille mig at det er hos os at der bliver brugt for meget, for kløveren stortrives i perioder på steder hvor den ikke skal være, og roughen har det også lidt for godt :-)

Redigeret af claust - 24 Jan 2010 kl. 17:11
Administrator af VildmedGolf.dk
Til top
Sponsorlinks

Til top
COP Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20 Feb 2009
Land: Denmark
Beskeder: 529
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér COP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 17:42
Jeg forstår slet ikke den udmeldning Confused dyrelivet er ekspoleret i Dragør de seneste år, og vores kløver bliver godt nok sprøjtet Clap men da det er Hededanmark som står for plejen af banen, vil det komme noget bag på mig hvis de bruger ulovlige sprøjtemidler.

Måske det har lidt at gøre med de seneste dages debat, om landbruges brug af sprøjtegifte tæt på de små vandværker, og hvem der skal betale landmanden for ikke at måtte bruge gift. Jeg tror man i denne forbindelse skal huske at vores Miljøminister er LANDMAND og det er ikke et hobbybrug har driver ved siden af sin bibeskæftigelse som politiker/minister.

Det varer nok ikke så længe, før de konservative kommer med en udmeldning, som går imod ministeren.

COP
Når feel er vigtigt!
Til top
claust Se Drop Down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 22 Okt 2008
Land: Danmark
Beskeder: 832
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér claust Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2010 kl. 22:13
Administrator af VildmedGolf.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down