Vild med Golf - debatforum og meget mere Deltag i vores debatforum Gå til forsiden
  NYT: Baneanmeldelser og brugerbilleder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind  

Golfbaner
- Ratings & anmeldelser

Golf debat
- altid en der svarer
  Køb & Salg
- find dit golfudstyr

Golfshops
- find de bedste

Videoklip
- Golf på nettet

Artikler
- fra VMG

Om os..
- hvem er vi?

FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender

Anmeldelse af sandagergolf

Besvar Besvar
Forfatter
TheCrazyGolfer Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 14 Feb 2009
Land: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 271
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TheCrazyGolfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anmeldelse af sandagergolf
    Sendt: 11 Aug 2009 kl. 13:18
Hejsa.

Jamen, her i sidste uge faldt jeg over annoncen for sandagergolf i Dianalund. Bor selv en halv times kørsel derfra, så undrede mig meget over aldrig at have hørt om banen. Nå pyt, den skulle da prøves alligevel.

Greenfee ligger på 200,- for 18 huller, hvilket må siges at være HELT iorden. Clap

Banen er faktisk rigtig rigtig flot og i utrolig god stand. Man kan på ingen måde sammenligne den med andre pay & play baner. Denne standard er væsentlig højere.

Nuvel, banen har kun 9 huller, men der er ufordringer for alle. 3 par3 huller, 4 par4 huller og 2 par5 huller. Ligger i kuperet område med masser af flot beplantning rundt om banen. Der er bunkers og vandhazarder og out of bounds en del steder, så der er rigeligt at holde øje med. Fairway er lækre grønne og frodige og greens er meget fair og ruller godt, dog ikke så hurtigt.

Til klubben hører en god drivingrange med spritnye hvide bolde, samt en god lille putte/pitchegreen. Træningsforhold er helt okay. Det er muligt at købe lidt bold og tees osv i klubhuset, samt leje af udstyr til pay & play spillere. En kølig øl eller vand er nu også muligt, men derudover er kæbemulighederne begrænset.

Fik mig lige en snak med ejeren af banen, som åbenbart er en privat mand der bor på gården. Han har startet banen sammen med sin søn, som vist var udlært greenkeeper fra Sct. Knuds banen i Nyborg. Pt hjalp sønnen dog ikke meget til grundet en brækket fod, så det er indehaveren selv der står for alt pleje af banen. Med dette taget i betragtning, gør han et fantastisk arbejde. Der er plads og tilladelse til yderligere 9 huller derude, så hvis finanserne bliver til det, bliver banen udvidet til de 18 huller.

Banen er absolut et besøg værd, og det er ikke sidste gang jeg kommer der! Smile

Redigeret af TheCrazyGolfer - 12 Aug 2009 kl. 13:41
Play for more than you can afford to lose and you will learn the game
Til top
Sponsorlinks

Til top
COP Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20 Feb 2009
Land: Denmark
Beskeder: 529
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér COP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2009 kl. 15:16
Lyder som om du har haft en god oplevelseSmile Nu er den danske geografi ikke min allerstærkeste sidePig, så hvor ligger sandagergolf?Wacko

COP
Når feel er vigtigt!
Til top
Super bruger
Super bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TheCrazyGolfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2009 kl. 16:41
Hehe, ja jeg blev godt nok meget positivt overrasket. Har som udgangspunkt aldrig de største forventninger til pay & play baner, men det kan man godt tillade sig til denne her bane.

Det ligger ved en lille by der hedder Dianalund. Hvis du tager det miderste punkt mellem Kalundborg, Holbæk og Slagelse, er det cirka deromkring Wink
Til top
COP Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20 Feb 2009
Land: Denmark
Beskeder: 529
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér COP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2009 kl. 12:26
Tak, jeg finder passeren frem, så kan jeg vel godt finde det miderste punktThumbs Up

COP
Når feel er vigtigt!
Til top
Super bruger
Super bruger

Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér TheCrazyGolfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2009 kl. 12:36
Ja, det var faktisk ikke HELT skævt da jeg skrev i midten af de tre byer... Se selv:

Wink
Til top
Carsten Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 19 Jul 2010
Land: DK
Beskeder: 1
Indlæg Indstillinger Indlæg Indstillinger   Citér Carsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 08:59
Jeg er helt enig. Sandager er en fantastisk Pay & Play bane. Jeg har gennemspillet stort set alle sjællandske pay & play baner og kun Dragsholm synes jeg er på højde med Sandager.
Af samme grund er jeg og nogle andre gået igang med at prøve at etablere en DGU klub på banen. Der vil blive afholdt stiftende generalforsamling den 14. august kl. 14:00 (tidspunktet kan ske at blive ændret, men datoe ligger helt fast).
Bor man Vest eller Nordvest for Dianalund er der langt til andre baner, så der er brug for en klub i området, alle med interesse er velkommen til at dukke op den 14. og støtte op om ideen.

Mvh. Carsten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down