Hejsa.
Jamen, her i sidste uge faldt jeg over annoncen for sandagergolf i Dianalund. Bor selv en halv times kørsel derfra, så undrede mig meget over aldrig at have hørt om banen. Nå pyt, den skulle da prøves alligevel.
Greenfee ligger på 200,- for 18 huller, hvilket må siges at være HELT iorden.

Banen er faktisk rigtig rigtig flot og i utrolig god stand. Man kan på ingen måde sammenligne den med andre pay & play baner. Denne standard er væsentlig højere.
Nuvel, banen har kun 9 huller, men der er ufordringer for alle. 3 par3 huller, 4 par4 huller og 2 par5 huller. Ligger i kuperet område med masser af flot beplantning rundt om banen. Der er bunkers og vandhazarder og out of bounds en del steder, så der er rigeligt at holde øje med. Fairway er lækre grønne og frodige og greens er meget fair og ruller godt, dog ikke så hurtigt.
Til klubben hører en god drivingrange med spritnye hvide bolde, samt en god lille putte/pitchegreen. Træningsforhold er helt okay. Det er muligt at købe lidt bold og tees osv i klubhuset, samt leje af udstyr til pay & play spillere. En kølig øl eller vand er nu også muligt, men derudover er kæbemulighederne begrænset.
Fik mig lige en snak med ejeren af banen, som åbenbart er en privat mand der bor på gården. Han har startet banen sammen med sin søn, som vist var udlært greenkeeper fra Sct. Knuds banen i Nyborg. Pt hjalp sønnen dog ikke meget til grundet en brækket fod, så det er indehaveren selv der står for alt pleje af banen. Med dette taget i betragtning, gør han et fantastisk arbejde. Der er plads og tilladelse til yderligere 9 huller derude, så hvis finanserne bliver til det, bliver banen udvidet til de 18 huller.
Banen er absolut et besøg værd, og det er ikke sidste gang jeg kommer der!
Redigeret af TheCrazyGolfer - 12 Aug 2009 kl. 13:41